تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

درباره كوش آداسي

كوش آداسي يا جزيره پرنده در 71 كيلومتري شهر ستان مركزي استان آيدين و در نوار ساحلي منطقه اژه واقع گرديده است. اين شهرستان كه از شمال با سلجوق و پاموجاك و از جنوب با شبه جزيره ديلك همسايه است در كانون مراكز مهم گردشگري از جمله ازمير ،افس ،مريم آنا، مليت ،ديديم پاموك ، كاله ، مارماريس و بودروم قرار دارد. بندر گوش آداسي به علت نزديكي با جزيره يوناني ساموس براي گردشگران كه به تركيه مسافرت مي كنند از جذابيت خاصي برخوردار است.
در گوش آداسي 2 اسكله مخصوص كشتي هاي توريستي و يك بندر قايق هاي تفريحي با ظرفيت 650 قايق وجود دارد. از بندر كوش آداسي در ماه هاي بهار و تابستان سفرهاي منظم با قايق هاي موتوري به جزيره يوناني ساموس برگزار مي شود. اين سفر ها در ماه هاي زمستان به صورت چارتر انجام مي گيرد. در بندر كوش آداسي و در هر ساعت از روز ، تور هاي تفريحي با قايق هاي مسافر بري انجام ميگيرد. قايق هاي تفريحي مدرن كه تورهاي آبي را برگزار ميكنند زيبايي خاصي به اين بندر بخشيده اند. 
بندر كوش آداسي يكي از بنادر مهم منطقه مي باشد

كوش آداسي يكي از شهرهاي توريستي كشور تركيه محسوب مي شود و بيشتر درآمد اين شهر از راه صنعت توريسم مي باشد.همچنين اين شهر يك پورت براي كشتي هاي كروز بوده و بنادر آن جايگاهي براي قايقها و كشتي هاي خصوصي كوچك است.
با توجه موقعيت اين شهر، بسياري از شركتها سعي در راه اندازي طرح هايي براي جذب سرمايه هاي خارجي دارند. اين طرح ها بيشتر در زمينه صنعت ساخت و ساز بويژه در بخش مسكن است.

اين شهر توسط مردماني كه در 3000 سال قبل از ميلاد مسيح از فلات مركزي آناتولي به اين مكان مهاجرت كرده اند پايه ريزي شده است.آب و هواي معتدل اين منطقه اين اجازه را به ساكنان آن داده بود تا به توليد محصولات كشاورزي مانند زيتون ، انگور و انجير در زمين هاي حاصلخيز اطراف بپردازند. 
اين شهر در سال 546 قبل از ميلاد به تصرف ايرانيان درآمد.در سال 200 قبل از ميلاد امپراتوري رم اين شهر را به تصرف خود درآورد و بعد از تقسيم امپراتوري رم ، امپراتوري رم شرقي بر اين شهر تسلط يافت. 
يك زلزله باعث تغيير مسير رودخانه ، آب و هوا و در نتيجه نابودي شهر افسوس در نزديكي كوشي آداسي گرديد و در آن زمان اين امر باعث شد كوشي آداسي بعنوان يك معبر مهم مورد توجه قرار گيرد.
پس از حمله سلطان محمد فاتح ، اين شهر در سال 1413 توسط امپراتوري عثماني اداره مي شد. در دوران سلطنت عثماني ها، كوشي آداسي به ساختمان هاي با شكوه مشهور شد.
كاروانسراي اوكاز محمت پاشا يكي از بناهايي است كه در آن ميتوان معماري دوران عثماني را بوضوح مشاهده نمود.
دروازه قلعه، ديوارها و مساجد و همچنين ارگ قلعه در جزيره كبوتر ، در دوره عثماني ساخته شده است كه منعكس كننده سبك معماري دوران است. 
پس از جنگ جهاني اول در سال 1919 كوشي آداسي مورد تاخت و تاز يونانيان قرار گرفت و طي يك مبارزه طولاني در سال 1922 كوشي آداسي بخشي از جمهوري تركيه شد.

يك مركز خريد معروف به نام كوش واقع در محله كاله ايچي است كه سرگرميهايي نيز براي تمام شب دارد.
در خارج از شهر گوش آداسي در مسيري كه به شهر بدروم ميروند در ناحيه سوكه آوت لتز است كه در آنجا هم ميتوانيد خريد كنيد. فاصله آن از شهر كوش آداسي حدود 40 دقيقه است. در آنجا ميتوانيد ماركهايي مثل آديداس ، نايك ، بنتون ، ليوايز را پيدا كنيد.
چنانچه با تور به كوش آداسي سفر كرده ايد با احتمال قوي آزانس مسافرتي براي شما برنامه بازديد و خريد از سوكه را تدارك ديده است، البته اگر هم غير از اين باشد و اگر تعدادتان زياد باشد ميتوانيد از تور ليدر خود درخواست انجام اين تور را داشته باشيد همچنين دسترسي به سوكه از طريق دل موش ها امكان پذير است ، البته شما بايد 2 كورس دلموش سوار شويد تا به اين منطقه دسترسي پيدا كنيد. خريد از آوت لت فكتوري بسيار مقرون به صرفه است و در اكثر مواقع بيشتر فروشگاهها تخفيف هاي با درصدهاي بالا در نظر گرفته اند كه ميتوانيد تمامي خريد هاي خود را از اين منطقه انجام دهيد.
معمولا يكي ديگر از برنامه هاي تورهاي مسافرتي بازديد يك روزه از شهر "ازمير" ميباشد. در ازمير نيز پاساژ بسيار بزرگي ميباشد كه ميتوان به فروشگاه زارا در آن اشاره كرد. بهترين خريدهاي خود را در سفر به كوش آداسي ميتوانيد از سكه و ازمير انجام دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۷:۵۷ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :