تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

راهنماي سفر به لبنان

بيروت پايتخت و بزرگ‌ترين شهر لبنان با واقع شدن در ساحل مديترانه‌اي اين كشور و داشتن تاريخي دور و دراز از جذابيت‌هاي زيادي برخوردار است. گرچه اين شهر بر اثر جنگ صدمات بسياري ديد، اما روزگاري آن را پاريس خاورميانه مي‌خواندند.

 تور لبنان

بيروت از آن دست شهرهايي است كه در ميان فرهنگ دوستان هم محبوبيت بالايي دارد، اما علاوه بر آن اگر به دنبال سواحل زيبا و شب زنده‌داري باشيد، باز هم با مقصدي جذاب روبرو خواهيد بود. با تمام اين جذابيت‌ها متاسفانه اين شهر از زيرساخت‌هاي مناسب گردشگري چنداني برخوردار نيست و اين موضوع مي‌تواند تا حدودي باعث نااميدي‌تان شود. همچنين قيمت‌ها در اين شهر معمولا از آنچه انتظار داريد، گران‌تر خواهد بود. با اين وجود همه‌ي اين مسائل باعث نمي‌شود تا نتوانيد با يك برنامه‌ريزي صحيح از سفر به يكي از جاذبه‌هاي خاورميانه و منطقه‌ي مديترانه لذت ببريد. مطلب پيش رو براي سفري ۳ روزه به اين شهر تهيه شده است.

 

 

 

اطلاعات ضروري

اختلاف ساعت با تهران: ۱:۳۰-

زبان رسمي: عربي

واحد پول: ليره لبنان (LBP)

واحد پول استفاده شده در اين مطلب: دلار آمريكا (USD)

نوع برق شهري: ۲۲۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه‌هاي نوع A, B, C, D, G)

نكته: كابل‌هاي برق نوع A يا  B كه در ولتاژ ۱۲۵ ولت مجاز هستند، ممكن است كمي خطر ايمني ايجاد كنند.

پيش شماره: (۰۱) ۹۶۱+

پليس: ۱۱۲

آمبولانس: ۱۴۰

آتشنشاني: ۱۷۵

جهت رانندگي: راست

فرودگاه: فرودگاه بين المللي رفيق حريري (BEY)

وضعيت آب و هوايي

بيروت به طور معمول در تمام طول سال آب و هوايي مطلوب دارد. از ماه جولاي تا سپتامبر هواي اين شهر كاملا داغ و شرجي مي‌شود، اما دست كم در اين مدت تقريبا شاهد بارش باران نخواهيم بود. بهار و پاييز اين ناحيه براي اغلب مردم، بهترين زمان براي سفر محسوب مي‌شود، چرا كه دماي هوا معتدل و بارش باران هم به ندرت اتفاق مي‌افتد. زمستان‌ها اما به مدت طولاني شاهد ريزش باران خواهيم بود. با اين وجود در اين مدت هم دماي هوا چندان سرد نمي‌شود.

بهترين زمان براي رزرو هتل

در بيروت، هتل‌ها تقريبا در همه‌ي سال قيمت‌هاي بالايي دارند. اوج افزايش قيمت را در فصل پيك يا اوج (ماه ژوئن تا سپتامبر) و همچنين اعياد بزرگ مذهبي تجربه خواهيد كرد. در بقيه‌ي سال مي‌توانيد گاهي تخفيف‌هاي خوبي را بيابيد.

هزينه‌‌هاي مرسوم

هاستل (خوابگاه)

هزينه‌ي يك شب اقامت در اتاقي اشتراكي حدود ۱۲ تا ۱۵ دلار مي‌شود.

 اقامت در هتل

هتل‌ها به خصوص در ماه‌هاي اوج تابستان قيمت‌هايي به مراتب بالاتر از انتظار ما دارند. البته تفرجگاه‌هاي ساحلي ارزاني هم وجود دارد كه مي‌توانيد روي آن‌ها حساب باز كنيد. در هر صورت ميانگين قيمت انواع هتل و تفرجگاه بر اساس كيفيت و تعداد ستاره به شرح زير است:

۱ ستاره          ۱۸ تا ۵۰ دلار

۲ ستاره          ۶۲ تا ۱۲۹ دلار

۳ ستاره          ۵۸ تا ۲۰۹ دلار

۴ ستاره          ۶۰ تا ۲۳۱ دلار

۵ ستاره           ۸۶ تا ۴۰۹ دلار

متوسط قيمت مواد غذايي

غذا  و نوشيدني در بيروت قيمت‌هايي بسيار منطقي به همراه تنوع بالايي دارند، بنابراين اگر محدوديت بودجه‌اي داريد، انتخاب‌هاي زيادي پيش رويتان خواهد بود.

 صبحانه: اگر هتلي كه در آن اقامت داريد اين وعده‌ي مغذي را به رايگان ارائه نمي‌داد، مي‌توانيد در غذاخوري‌هاي محلي ارزاني مانند Mankoushé (پيتزاي لبناني) آن را ميل كنيد (۱ تا ۲/۶۷ دلار).

ناهار : ساندويچ‌ها و كباب‌ها گزينه‌هاي ارزاني براي ناهار محسوب مي‌شوند. با اين وجود اگر به فست‌فودهاي غرب علاقه داريد مي‌توانيد روي آن‌ها هم حساب باز كنيد (۲ تا ۵/۳۴ دلار).

شام : اگر مي‌خواهيد در رستوران‌هاي نشستني توقف داشته باشيد، بهتر از مكان‌هاي توريستي شهر اجتناب كنيد تا ميزان هزينه‌تان كمتر شود (۳/۳۴ تا ۸/۰۱ دلار).

اگر دوست داريد خودتان آشپزي كنيد، بسته به اينكه به كدام سبك از غذاي غربي يا آسيايي علاقمند باشيد، مي‌توانيد مواد غذايي مورد نياز يك هفته‌تان را با پرداخت به ترتيب حدود ۵۶ و ۴۴ دلار تهيه كنيد. به ياد داشته باشيد محاسبه قيمت‌ها بر اساس ميزان كالري استاندارد و مواد غذايي مورد نياز يك انسان سالم و بالغ تنظيم شده است كه اقلامي چون نان تازه، برنج سفيد، گوشت قرمز گاوي، تخم مرغ، شير (سبك غربي)، سينه‌ي مرغ (پوست كنده و بدون استخوان)، پنير محلي (سبك غربي)، سيب درختي، موز، پرتقال، گوجه فرنگي، سيب زميني، پياز و كاهو مي‌شود. مسلم است كه اگر مواد بيشتري نياز داريد، بايد هزينه‌ي بيشتري بپردازيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۷:۲۶ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :