تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

درباره پاريس | ويزاي شينگن

سفري به ياد ماندني در دل تاريخ و هنر آميخته در دنياي مدرن امروزي با تور پاريس و فرانسه
پاريس، پايتخت افسانه و مشهور كشور فرانسه كه به دليل جاذبه ها و زيبايي هاي منحصر به فرد خود يكي از پر بازديد ترين پايتخت هاي دنيا به شمار مي آيد.
موزه لوور، بزرگترين موزه دنيا
حتي اگر هم نتوانيم لوور را بزرگترين موزه دنيا بناميم، اما مي توان آن را محوري در امتداد تاريخ بشريت ناميد. آثار متنوع و بي نظير موجود در اين موزه از تمدن ها و فرهنگ هاي سراسر دنيا، از عصر پيش از تاريخ تا امروز، كلكسيوني منحصر به فرد از عجايب را براي شگفت زده كردن هر گردشگري، در خود دارد.

ويزاي شينگن


موزه لوور اولين انتخاب در برنامه تور هر گردشگري است كه چه به صورت انفرادي و چه به صورت گروهي با تور فرانسه سفر مي كنند

كليساي نوتردام، جواهر معماري گوتيگ



كليساي نورتدام بايد شهرت خود را مديون نويسنده مشهور فرانسوي، ويكتورهوگو، بداند. او كه با نوشتن داستان بي نظير و پر احساس گوژپشت نتردام، به زيبايي هر چه تمام تر توانست، خواننده را همراه خود به ميان كوچه هاي پاريس و همچنين كليساي نوتردام، ببرد.



اين اَبُر معماري قرون وسطايي، جايگاهي ثابت در ليست برنامه گردشگران فرانسه قرار دارد.

برج ايفيل، مكاني كه هركس آرزو دارد يك بار هم كه شده آن را از نزديك ببيند
به راستي پاريس بدون برج ايفيل چه مي شد؟


شايد كمي اغراق آميز باشد اما برج ايفيل با اينكه بعد از موزه لوور، ارگ پيروزي و حتي كليساي نوتردام، ساخته شد، اما به سرعت جايگاه خود را در صدر جاذبه هاي پاريس پيدا كرد، به طوري كه امروزه با بالا رفتن از اين برج منظره اي منحصر به فرد از كل پاريس و حتي اين سه بنا، با زاويه اي متفاوت و هيجان انگيز به گردشگران هديه مي دهد. محال است كه با تور پاريس به اين شهر سفر كنيد و از تماشاي اين برج منحصر به فرد شگفت زده نشويد . شايد در ابتدا بسيار ساده به نظر آيد اما بعد از كسب اطلاعاتي دقيق از اين برج ميتوانيد به منحصر به فرد بودن آن پي ببريد حقايقي از قبيل اين كه در ساخت اين برج عظيم تعداد 300 كارگر 18038 قطعه اين برج را به متصل كردند و همچنين 2.5 ميليون پيچ و پرچ در ساخت اين برج استفاده شده و جالب است بدانيد كه با وجود اينكه برج به شكل فضاي باز ساخته شده به علت رعايت نكات ايمني تنها يك كارگر در طي ساخت پل كشته شده ! 

كاخ لوكزامبورگ
اين بنا داستان جالبي در خود نهان دارد.

 

تور لبنان

ماريا دميچي، بيوه شاه هِنري (هانري) چهارم، به ياد قلعه پيتي (Pitti) در ايتاليا، در اين بنا تغييراتي ايجاد كرد تا بتواند كودكي خود را در لابلاي باغ هشت هكتاري قلعه لوكزامبورگ پيدا كند.
اكنون اين بنا مورد توجه بسياري از گردشگران است و اين استقبال را مديون زيبايي بصري باغ آن و دو فوراه معروف آن يعني دومديسيس و دو آبزرويتور است.

ارگ پيروزي و خيابان معروف شانزه ليزه

ارگ يا طاق پيروزي در بالاي خيابان مشهور شانزه ليزه قرار دارد. شايد اسم اين خيابان براي ايراني ها بيشتر از هر كس ديگري آشنا باشد


بنايي كه در افتخار فتوحات پادشاه مشهور فرانسوي، ناپلئون بنا پارت ساخته شد. شهرت اين بنا علاوه بر نام خودش مديون خيابان شانژه ليزه و شهرت ناپلئون و ژنرال دوگول،است. 


ژنرال دوگول كه بعد از جنگ جهاني دوم به رياست جمهوري فرانسه رسيد و فرانسه تمام پيشرفت و قدرت خود را مديون سياست هاي وي است، 
كليساي سَكرِه كُر، كليسايي از زمان بيزانس روم 



كليساي سَكرِه كُر، كليسايي از زمان بيزانس روم




اين كليسا كه به عقيده بسياري شباهت زيادي با تاج محل درهند و حتي كليساي نوتردام دارد!! 
رنگ كِرِم رنگ و خاص در ميان باغ سرسبز اين بنا، باعث شده است به يكي از پربازديدترين جاذبه هاي توريستي فرانسه تبديل شود
معبد پانتئون، عجايب معماري رومي
اين معبد در زمان هادريانوس رومي ساخته شد.


يكي از عواملي كه اين بنا را به پربازديدترين بناهاي فرانسه تبديل كرده است، سادگي معماري در عين پيچيدگي و بزرگي اين معبد است، 
خانه اُپراي گارنير
اين بنا مربوط به دوره ناپلئون سوم است و توسط معماري به نام چالرز گارنير ساخته شده است. 


اين بناي عظيم با 2000 صندلي هنوز هم پذيراي علاقه مندان به اُپرا است. بر روي سقف اين بنا يك نقاشي با شكوه از مارك شاگال است و همچنين يك لوستر بزرگ هفت تني در مركز سالن اصلي آن وجود دارد كه چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند.
لزانواليد ، مدفن ناپلئون بُناپارت يا جايي براي تامل؟!
براي معرفي اين بنا بايد كمي به عقب تر برگرديم و از داستان ناپلئون بازگو كنيم!


جنازه ناپلئون بعد از مرگش تا سال 1840 در انگليس در يك مكان بي نام و نشان مدفون شد تا سرانجام لوئي فيليپ پادشاه وقت فرانسه، توانست از دولت انگليس اجازه برگرداندن جنازه ناپلئون به فرانسه را بگيرد.
بقاياي جسد وي توسط يك كشتي نيروي دريايي فرانسه كه به اين مناسبت با رنگ سياه، رنگ شده بوده به فرانسه حمل شد و در ۲۹ نوامبر به بندر شربورگ رسيد. نهايتاً از طريق رود سن به پاريس حمل شد.


مراسم تشيع رسمي در ۱۵ دسامبر برگذار شد. در سال ۱۸۶۱ بقاياي جسد ناپلئون به مقبره فعلي منتقل شد. اين مقبره كه از سنگ‌هاي آذرين ساخته شده، در سرداب زير گنبد بناي لز انواليد (به فرانسوي: Les Invalides) واقع شده است.

مركز پمپيدو
يك موزه پر بازديد و مدرن البته كمي عجيب!
اين مكان يكي از پر بازديدترين جاذبه هاي توريستي فرانسه است. تكنولوزي بالاي بكار رفته در اين سازه هر گردشگري را به سوي خود جذب مي كند.


در طبقه بالاي اين بنا يك منظره پاناروميك از سطح شهر پاريس براي علاقه مندان فراهم مي شود. البته به دليل نوع ساختار مدرن اين بنا، علاقه مندان خاصِ خود را به سمت خودش جلب مي كند و بسياري از طرفداران معماري سنتي و كهن فرانسه روي خوشي به اين بنا نشان نمي دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۷:۳۲ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

درباره تفليس

شهر تفليس پايتخت جمهوري گرجستان بوده و در حدود 1500 سال قدمت دارد. وقتي در بالاي ارتفاعات Mtatsminda بايستيد و به شهر بنگريد، شما ميتوانيد مناظر خيره كننده شهر را كه به طور باشكوهي در ميان رودخانه Mtkvari قرار دارد و سايه اي از تاريخ گذشته و حال را در خود حفظ كرده را تماشا كنيد. تفليس اولين شهري است كه در قرن چهارم توسط جغرافي شناس رومانيايي "Castorisus" به روي نقشه نمايش داده شده است. افسانه زيبايي راجع به اينكه چرا تفليس به عنوان پايتخت براي Mtsheta انتخاب شد، وجود دارد. يكبار كه شاه Kartli براي شكار با همراهانش بيرون رفته بود، شاهين دست آموزش كه دنبال طعمه او يعني يك قرقاول بود به طور اتفاقي در چشمه گوگرد كوچكي افتاد و سوخت. شاه دستور داد كه درست در همان محل شهري بسازند و بخاطر چشمه آبگرم گوگردي آن در زبان جرجيها نام آنرا Tblisi يعني گرم گذاشت. انتخاب Tblisi به عنوان پايتخت گرجستان اتفاقي نبود. به خاطر رونق زياد اين شهر Christian Georgia دائم در حال جنگ با شورشيان خارجي بود. خصوصاً بخش جنوب شرقي اين كشور دائماً در كشمكش قرار داشت. بخاطر موقعيت خاص، تفليس توانست از اراضي داخلي خود حمايت كند. تفليس يك محيط طبيعي با تعداد زيادي مناظر بكر، صخره هاي بلند اطراف رودخانه Mtkvari، سنگهاي سختي كه تمام شرق را در بر گرفته، و رشته كوههاي Trialeti كه از غرب تا دو طرف رودخانه را به صورت دژي محكم احاطه كرده و طبيعت منحصر بفردي ساخته است. بر اساس آخرين سرشماري (۱۹۸۹) جمعيت شهر تفليس ۹۳۶ ۲۴۶ ۱ تن بوده‌است.

هتل هاي برگزيده شهر تفليسزپ پالاس

زپ پالاس

تفليس - گرجستان

هاليدي اين تفليس

هاليدي اين تفليس

تفليس - گرجستان

پريماورا

پريماورا

تفليس - گرجستان

راستاولي

راستاولي

تفليس - گرجستان

هتل فاند

هتل فاند

تفليس - گرجستان

هتل  شاين پالاس

هتل شاين پالاس

تفليس - گرجستان

هتل كرن پالاس تفليس

هتل‏كرن‏پالاس‏تف

تفليس - گرجستان

هتل  كپالا

هتل كپالا

تفليس - گرجستان

هتل د

هتل د'پلازا

تفليس - گرجستان

تيفليس پالاس

تيفليس پالاس

تفليس - گرجستان

هتل تفليس ماريوت

هتل تفليس ماريوت

تفليس - گرجستان

اورين تفليس

اورين تفليس

تفليس - گرجستان

هتل آناتا

هتل آناتا

تفليس - گرجستان

هتل بتسيز

هتل بتسيز

تفليس - گرجستان

هتل  تفليس سنترال باي مگزاوربي

هتل‏‏تفليس‏سنترا

تفليس - گرجستان

تفليس در هزاره چهارم تا سوم پيش از ميلاد مسكوني شد. براي اولين بار در سالنامه‌هاي قرن چهارم ميلادي از تفليس به عنوان قلعه ـ شهر نام برده شده‌است. تفليس به علت واقع شدن در محل تلاقي راههاي مهم هميشه داراي اهميت منطقه‌اي بوده و همين ويژگيها سبب گسترش و توسعه اين شهر از ديرباز تاكنون شده‌است. تفليس در گذشته‌هاي دور ابتدا در طول سواحل رودخانه رشد كرد. بعدها با افزايش جمعيت ساخت و ساز به دامنه‌ها و تپه‌ها و فلاتهاي اطراف رودخانه كشيده شد كه اين فلاتها در شمال و شمال شرقي شهر واقع شده‌است. قسمتهاي جنوب شرقي شهر از خيابانهاي تنگ و خانه‌هاي قديمي دو يا سه طبقه تشكيل شده كه مجموعة قديمي شهر تفليس را تشكيل مي‌دهد.

شهر تفليس غير از بازار مركزي شهر، داراي چندين مركز خريد ديگر ميباشد از جمله مركز تجاري گرجستان، ميدان مرجانشويلي و خيابان پكيني. برخي ديگر از مراكز و فروشگاههاي معروف عباتند از: بازار فرش Cervin - عرضه كننده لباسهاي كتانه زنانه Fashion House Material - عرضه كننده لباسهاي ورزشي آقايان و خانمها JNBY - عرضه كننده البسه با جنسهاي كاملا طبيعي Kid Style - عرضه كننده لباسهاي مخصوص كودكان و اسباب بازي

جاذبه هاي گردشگري برگزيده شهر تفليس

ميدان آزادي و خي ...

تفليس/گرجستان

 

موزه پول

تفليس/گرجستان

 

درياچه ليسي

تفليس/گرجستان

 

موزه عروسك تفليس

تفليس/گرجستان

 

آتشكده تفليس

تفليس/گرجستان

 

نارين قلعه

تفليس/گرجستان

 

كوه متاتسميندا ي ...

تفليس/گرجستان

 

حمام سولفور

تفليس/گرجستان

حمل و نقل عمومي در تفليس شامل اتوبوس هاي زرد، مترو و تاكسي مي باشد. اتوبوس هاي زرد معمولا مسير آنها بر روي شيشه يا پنجره نوشته شده است. مترو از ساعت 6 صبح تا نيمه باز بوده و بليط آن در حدود 0.50 GEL است. جهت سهولت در استفاده از مترو ميتوانيد از كارت هاي اعتباري استفاده نمائيد. در هنگام استفاده از تاكسي حتما دقت كنيد كه تاكسي متر روشن باشد.

تور لبنان

از سوار شدن بر تاكسي هاي نا امن بپرهيزيد و هميشه بعد از پياده شدن پول خود را پرداخت نمائيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۹:۳۳ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

درباره گرجستان

ميدان آزادي و خيابان روستاولي تفليس گرجستان

يكي از اصلي ترين و مركزي ترين خيابانهاي شهر تفليس، خيابان روستاولي مي باشد كه قبلا با نام گلويني شناخته مي‌شده است. تغيير نام خيابان به احترام شاعر بسيار معروف قرون وسطي گرجي يعني شوتا روستاولي مي باشد. اين خيابان حدود 1.5 كيلومتري طول دارد و از ميدان  تاويسوپلبا يا همان آزادي شروع و  به مترو روستاولي و خيابان كوستاوا منتهي شده است. بسياري از مراكز مهم دولتي و غير دولتي در اين خيابان مستقر مي باشند. از جمله آنها مي توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفليس، دادگاه عالي، كليساي كاشوتي، موزه مردمي گرجستان، آكادمي تئاتر روستاولي و آكادمي علوم گرجستان اشاره كرد.

 

درياچه ليسي (Lisi Lake)

درياچه ليسي در شمال غربي شهر تفليس قرار گرفته است و حدود 16 كيلومتر مربع مساحت آن مي باشد و حداكثر عمق آن 4 متر است. آب درياچه از باران، برف و آبهاي زير زميني تامين مي‌شود و در بهار حداكثر مقدار و پاييز حداقل مقدار آب را دارا است. آب اين درياچه تا حدودي شور مي باشد اما امروزه از اين درياچه جهت پرورش ماهي و به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري تفليس گرجستان بازديد مي شود.

 

تور گرجستان

 

محله حمام ها تفليس گرجستان

محله حمامهاي قديمي در كرانه راست رودخانه كورا واقع شده است و جزو قديمي ترين و تاريخي ترين مناطق تفليس به شمار مي رود. علت ساخت اين حمام ها وجود چشمه هاي آب گرم طبيعي اين منطقه مي باشد كه به وفور يافت مي شود. اين حمام ها در قديم فقط به منظور درمان بيماري استفاده نمي شده است بلكه براي تفريح و برگزاري جشن ها نيز مورد استفاده قرار مي گرفته است. بر اساس افسانه ها پادشاه كارتل نام قديمي پادشاهي گرجستان يعني واختانگ گرگاسالي به معني گرگ سر، در قرن 5 ميلادي و بواسطه كشف اين چشمه هاي معدني در زمان شكار علاقمند اين مكان شد و گويي شهر تفليس از آن زمان شكل گرفته شده است. جهانگردان، مورخان و جغرافيدانان معروفي در آثار به جامانده از خود در مورد وجود اين چشمه ها سخن گفته اند.

 
پارك آبي تفليس گرجستان (آكوا پارك)

اين پارك آبي هم به عنوان جاذبه گردشگري گرجستان هم به عنوان تفريح در تور گرجستان در سال 2006 افتتاح شده است. در اين پارك انواع سرسره هاي آبي، استخرهاي شنا و... وجود دارد. اين پارك رو باز يكي از پارك هاي آبي محبوب و زيباي براي گردشگران و خود گرجي ها مي باشد. بهترين زمان براي رفتن به اين منطقه و استفاده كردن از پارك آبي از نيمه خرداد تا نيمه مهر ماه قابل استفاده مي باشد اما جالب است بدانيد خود گرجي ها تا برف نيامده از اين منطقه استفاده مي‌كنند. ورودي اين پارك حدود 15 هزار تومان است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر قابل استنفاده مي باشد.

 

كليساي صخره اي گرجستان

بعد از ترميم اين كليسا يك راهب گرجي كليساي ارتدوكس، در بالاي اين اثر تاريخي، زندگي مي كند. اين ستون در غرب گرجستان و در نزديكي شهر چياتورا، قرار گرفته است. برخي اين كليسا را پلكان بهشت ناميده اند. كليساي صخره اي كه به ستون كاتسخي شناخته مي شود بر فراز يك صخره به ارتفاع ۴۰ متري قرار گرفته است. بناي اين كليسا حدودا بين قرن ششم و هشتم ميلادي ساخته شده كه يك راهب گرجي در حدود ۲۰ سال در آن زندگي مي كرده است. نكته جالب اين است كه هيچكس نمي داند راهبان چگونه از اين صخره، بالا رفته اند و يا چگونه مصالح ساختماني را به بالاي ستون حمل كرده اند، چرا كه انجام اين كار در حال حاضر دشوار مي باشد چه برسد به بيش از هزار سال پيش. امروزه اين كليسا يكي از مناطق ديدني و پر بازديد از بين جاذبه هاي گرجستان براي گردشگران در تور گرجستان مي باشد.

 

 

 

پارك ريكه تفليس گرجستان (Rike park )

پارك ريكه يكي از جاذبه هاي گردشگري گرجستان و مكانهاي تفريحي در تفليس مي باشد. اين پارك داراي دسترسي آسان از طريق پل صلح به محله قديمي شهر را دارا است. همچنين مي توانيد به وسيله تله كابين  از قلعه نارليكا ديدن فرماييد. در طول تابستان توريستهاي زيادي با نشستن در اين پارك از رقص آب با نور پردازي به همراه موسيقي لذت مي برند.

 

 

پل صلح

در سال 2010 شوراي شهر تفليس گرجستان براي متصل ساختن بخش هاي قديمي و جديد تفليس سفارش ساخت يك پل را به طراح برجسته ايتاليايي دادند. اين رودخانه بر روي كورا قرار گرفته كه بر روي سقف پل ۱۵۰ متري، ۱۲۰۸ بسته نوراني با طرح‌هاي مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب گرديده كه در شب منظره‌اي بديع خلق مي‌كنند و نورپرداز فرانسوي پروژه آن را در ستايش زندگي و صلح نام نهاده است.

 

تور كيش   /   تور مشهد

 

كليساي جامع تثليث

كليساي جامع تثليث معروف به سامبا مي باشد و يكي از كليساهاي اصلي ارتدكس گرجي است كه در شهر تفليس گرجستان قرار گرقته است. بناي اين كليسا در بين سال‌هاي ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ميلادي تكميل شده است و ظرفيتي 15 هزار نفري را دارا است. اين كليسا با ارتفاع ۹۷ متر به عنوان‌ بزرگترين كليساي ارتدكس در جهان و سومين كليساي ارتدكس مرتفع در جهان  شناخته مي شود. معماري اين كليسا آميزه‌اي از سبك‌هاي سنتي معماري مذهبي گرجي در مراحل مختلفي از تاريخ است و همچنين، عناصري از معماري بيزانس را نيز در خود جاي داده است. كليساي جامع تثليث داراي يك گنبد مخروطي شكل با 8 ستون است كه جنس آنها از طلا مي باشد و از پايين گنبد تا نوك صليبي كه بر روي آن قرار دارد 7.5 متر ارتفاع دارد. اين كليساي عظيم خود متشكل از ۹ كليساي كوچك است و علاوه بر اين، ۵ كليساي كوچكتر ديگر نيز در طبقات زيرين بنا واقع شده است. مجموعه كليساي سامبا شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله بناي اصلي، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آكادمي علوم ديني، فرهنگستان الهيات، كارگاه‌هاي آموزشي، استراحتگاه و... است كه امروزه در ليست جاذبه هاي پر بازديد گردشگران تور گرجستان قرار گرفته است.

 

 

 

شهر سيقناقي

شهر قديمي و توريستي سيقناقي در 120 كيلومتري جنوب شهر تفليس در منطقه كاختي واقع شده است. قدمت اين شهر به عصر حجر بر ميگردد كه البته در آن زمان اسم اين شهر هرتي بوده است و از قرن 15 به بعد كيزيكي ناميده شده تا اينكه هراكليوس دوم يا ايراكلي در سال 1762 با ساخت استحكامات دفاعي اين شهر را در برابر هجوم داغستانيهاي مهاجم محافظت نمود. بر اساس سرشماري 1770 كل جمعيت سيقناقي متشكل از 100 خانواده بوده كه اغلب از تاجران يا صنعتگران بوده اند. پس از فروپاشي جماهير شوروي در دسامبر 1991 گرجستان به عنوان يك جمهوري تازه استقلال يافته دچار مشكلات عديده اي شد وبالطبع سيقناقي رو هم تحت تاثير قرار داد ولي با روي كار آمدن دولت جديد و با حمايتهاي سازمانهاي بين المللي اين شهر چهره زيبايي به خود پيدا كرد و هم اكنون يكي از زيباترين شهرهاي توريستي و جاذبه هاي گرجستان به شمار مي رود.

 

 

 

شهر سنگي اوپليستيخه(uplistsikhe)

اين شهر سنگي، در1۰ كيلومتري شرق شهر گوري قرار گرفته است. شهر اوپليستيخه بزرگترين شهر سنگي دنيا مي باشد كه در اصل لغوي به معني معبد يا قلعه خدايان است. اين مكان در دوران برنز، حدود ۱۰۰۰ سال قبل از ميلاد، بنا شده است و تا قرن سيزدهم ميلادي، مسكوني بوده است. از قرن ششم قبل از ميلاد تا قرن يازدهم ميلادي، اوپليستيخه، يكي از مهمترين مراكز سياسي و مذهبي قبل از مسيحيت كارتلي گرجستان به شمار ميرفته است. باستان شناسان، در خاك برداري هايي كه انجام داده اند، تعداد زيادي معابد و متعلقات ديگر مربوط به الهه خورشيد، كه قبل از آمدن مسيحيت، پرستش مي‌شده اند است را در اين منطقه كشف نموده اند. زماني كه مسيحيت به گرجستان رسيد، اين شهر، اهميت خويش را به دليل مهم جلوه داده شدن مراكز جديد فرهنگ مسيحيت مانند متسختا و تفليس، از دست داد. اوپليستيخه يك شهر غار مانند به وسعت چهل هزار متر مربع مي باشد كه به سه قسمت زيرين، مياني و زبرين، تقسيم شده است. قسمت مركزي، كه دربرگيرنده بيشترين ساختار سنگي است، توسط يك تونل باريك به قسمت زيرين، متصل مي شود. در بالاي مجتمع، يك قصر سلطنتي سنگي مربوط به دوران مسيحيت وجود دارد كه متعلق به قرن دهم ميلادي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۰۸:۴۷ توسط:گروه شادي سفر موضوع: