تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

اطلاعات لبنان

بيروت پايتخت كشور لبنان است. اين شهر با بيش از 2 ميليون نفر جمعيت ، در وسط خط ساحلي لبنان با درياي مديترانه واقع شده و يكي از بزرگترين و اصلي ترين بنادر اين كشور محسوب مي گردد بطوريكه اين شهر را روزگاري پاريس خاورميانه مي خواندند.
ساحل بيروت يكي از زيباترين ساحل هاي درياي مديترانه است كه داراي سواحل صخرهاي ، شني و سواحل صخره اي ، شني در كنار يكديگر است.
اين شهر با جاذبه هاي توريستي و رستورانهاي متنوع خود بسياري از گردشگران را از سراسر دنيا بويژه از جهان عرب و دنياي غرب به سمت خود جذب نموده است بطوريكه روزنامه نيويورك تايمز در سال 2009 ، اين شهر را بعنوان 10 شهر برتر توريستي نام برده است.

اقتصاد بيروت متنوع بوده و داراي صنايع گوناگوني مانند چاپ ونشر ، بانكداري ، تجارت و توريسم مي باشد.
در اوايل سال 1960 ميلادي با شكوفايي صنعت نفت در منطقه ، اقتصاد بيروت متكي بر بانكداري بوده است بطوريكه در خلال جنگ داخلي از سال 1950 تا 1975 اين شهر مركز خدمات مالي شد.
گردشگري و توريسم نيز صنعتي است كه در اين شهر همواره مورد توجه بوده است و سالانه بسياري از گردشگران از كشهرهاي عربي ، سوريه ، ايران و كشورهاي غربي از اين شهر ديدن مي كنند و بسياري از اين گردشگران آنرا عروس خاور ميانه مي نامند.

هتل هاي برگزيده شهر بيروتهتل رويال گاردن

هتل رويال گاردن

بيروت - لبنان

هتل وايت هاوس

هتل وايت هاوس

بيروت - لبنان

هتل متروپوليتن پالاس

هتل‏متروپوليتن‏پ

بيروت - لبنان

لي رويال بيروت

لي رويال بيروت

بيروت - لبنان

هتل پرتميليو  ريزورت

هتل‏پرتميليو‏‏ري

بيروت - لبنان

هتل كورال بيچ اند ريزورت بيروت

هتل‏كورال‏بيچ‏ان

بيروت - لبنان

هتل پالم بيچ بيروت

هتل پالم بيچ بيروت

بيروت - لبنان

هتل آساها

هتل آساها

بيروت - لبنان

هتل آكروپليس

هتل آكروپليس

بيروت - لبنان

ريولي پالاس

ريولي پالاس

بيروت - لبنان

هتل هاليدي سوئيتز اند بيچ ريزورت

هتل‏هاليدي‏سوئيت

بيروت - لبنان

هتل هاليوود اين

هتل هاليوود اين

بيروت - لبنان

هتل وان تو وان ??? ذور چوير

هتل‏وان‏تو‏وان‏?

بيروت - لبنان

هتل بلا ريوا سوئيت

هتل بلا ريوا سوئيت

بيروت - لبنان

هتل هابتور گراند كنونشن سنتر اند اسپا

هتل‏هابتور‏گراند

بيروت - لبنان

تاريخچه شهر بيروت به 5000 سال قبل بر ميگردد، در كاوش ها وحفري هاي انجامشده در مركز اين شهر بقاياي مربوط به فينيقي ها ، هلني ها ، رومي ها ، امپراطوري بيزانس ، اعراب ، جنگهاي صليبي و عثماني ها پيدا شده است كه نشان دهنده اهميت اين شهر از گذشته تا به امروز بوده است.
در 140 قبل از ميلاد در نبردي ميان روميان و سلوكيان اين شهر از بين رفت و مجددا توسط هلني ها با طرح جديدي ساخته شد و به لوديه كنعان شهرت يافت. بعد از آن بيروت به تصرف اعراب درآمد و در دوران جنگهاي صليبي اين شهر تحت تصرف پادشاه اورشليم قرار داشت كه پس از جنگ با صلاح الدين ، قصري بنام لبلين (مشتق نام لبنان) در اين شهر ساخته شد.
در اوايل قرن هفتدهم ميلادي اين شهر به تصرف امپراطوري عثماني درآمد و بعد از آن مورد توجه امپريالستهاي اروپا و به طور خاص فرانسه قرار گرفت.
در سال 1943 با استقلال لبنان اين شهر پايتخت كشور لبنان شد.

بيروت مركز مد منطقه است، با طراحان لباس نامداري كه با بهترين‌هاي جهان رقابت مي‌كنند. الي ساب ، باسيل سودا ، پير كاترا و روبرت ابي‌نادر از جمله اين طراحان هستند. مركز خريد الحمرا(Alhamra) و اشرفيه (Ashrafiah) دو مركز خريد براي تهيه اين لباسها هستند.
از مراكز خريد ديگر مي توان فروشگاه اي بي سي (ABC) را نام برد كه از لوكس ترين فروشگاه هاي بيروت مي باشد. تمامي اجناس اين فروشگاه ارجينال و گرانقيمت هستند.
فروشگاه هاي ديسكاوري و الدرادو (Discovery and El Dorado) از ديگر فروشگاه هاي زنجيره اي بيروت مي باشد. اين فروشگاه ها داراي اجناس ارجينال كمتري هستند اما از قيمت هاي مناسبي برخوردار مي باشند.

جاذبه هاي گردشگري برگزيده شهر بيروتمنطقه گردشگري

منطقه گردشگري "ح ...

بيروت/لبنان

مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزير فقيد لبنان

مسجد حضرت محمد ( ...

بيروت/لبنان

ميدان ساعت

ميدان ساعت

بيروت/لبنان

صخره هاي روشه

صخره هاي روشه

بيروت/لبنان

غار جعيتا

غار جعيتا

بيروت/لبنان

فرهنگ و ساختار شهر بيروت تحت تاثير يسياري از فرهنگها و تمدنهاي مختلف مانند يوناني ها ، رومي ها ، اعراب ، تركهاي عثماني و فرانسوي ها تكامل يافته است بطوريكه دانشگاه حقوق در مركز شهر بيروت يكي از قديمي ترين اماكن و مركز مطالعات حقوقي امپراطوري روم شرقي بوده است.
ويرانه هاي مركز شهر بيروت شامل هفت لايه تمدن است و اين امر سبب شده كه اين شهر مركز فرهنگ و تمدن لبنان باشد.
مناطق بيروت شامل محله هاي ناهمگن است بطوريكه شرق آن شامل جمعيت غالب مسيحي با اقليت مسلمان و غرب آن داراي جمعيتي با اكثريت مسلمان و اقليتي مسيحي مي باشد همچنين جنوب اين شهر اين شهر كه شامل جمعيتي است كه اكثريت آنها مسلمانان شيعه هستند.

از جاذبه هاي توريستس اين شهر ميتوان غار جعيتا را نام برد كه يكي از نقاط گردشگري بيروت و در ليست بازديد هر خارجي به محض ورودش به بيروت وجود دارد. اين غاردر 18 كيلومتري شمال اين شهر واقع شده است و در ميان كوه هاي سرسبز و چشم اندازي زيبا قرار گرفته است. غار جعيتا در دو طبقه با نام غار عليا و غار سفلي يا غار آبي است. براي رفتن به غار عليا بايد سوار تله كابيني شد كه از ميان جنگلي زيبا ميگذرد و عبور رودخانه اي از ميان اين جنگل تله كابين سواري را دل انگيز مي كند.
از مكانهاي ديگر اين شهر صخره هاي روشه است. اين صخره ها از نمادهاي كشور لبنان هستند و در غربي ترين نقطه بيروت جاي دارند كه به آنها صخره عشاق هم ميگويند . تعدادي از عشاق از بالاي اين صخره ها خودشان را به آب انداختند كه مستقيما منجر به مرگشان شده. 
مكان ديگر منطقه گردشگري حريصا است. اين منطقه در ارتفاعات بالاي كوه ، روبروي درياي مديترانه قرار دارد. شهرت اين منطقه به خاطر وجود مدفن سيده لبنان يا همان بانوي مذهبي مي باشد . يادبود بانوي لبنان بر سر مزارش ، مجمسمه اي بلند بالاست كه از كيلومترها دورتر قابل رويت مي باشد. در منطقه ي حريصا 4 تا 5 كليساي ديگر نيز وجود دارد . لذت ديدن دريايي آرام و آبي از حريصا وصف نشدني است .براي رسيدن به اين منطقه تله كابيني تعبيه شده است كه مسافران را از منطقه اي تقريبا كنار آب به بالاي كوه مي رساند كه اين خود نيز از زيبايي هاي بيروت است . 
مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزير فقيد لبنان ، رفيق حريري از ديگر مكان هاي ديدني بيروت مي باشد . اين مسجد و مزار در منطقه غربي بيروت و نزديك ميدان ساعت قرار دارد . اين مسجد توسط رفيق حريري ساخته شده و مزارش هم در آن قرار دارد . 
ميدان ساعت اصلي ترين ميدان لبنان به حساب مي آيد . اين ميدان در وسط خياباني پر از كافه و رستوران قرار گرفته است . اين خيابان به پاريس كوچولو معروف است. معمولا در اين خيابان تا نيمه هاي شب غذا به همراه موسيقي زنده سرو مي شود . كليسايي معروف در كنار ميدان ساعت قرار دارد.

در بيروت سسيتم حمل و نقل عمومي درون شهري بر پايه تاكسي هاي اختصاصي است. در اين شهر تعداد قابل ملاحظه اي تاكسي در تردد است. تاكسي ها به دو دسته تقسيم مي شوند، تاكسي هاي لوكس كه البته بسيار گران هستند، براي يك مسير عادي حدود ۷ دلار مي گيرند. نوع ديگر تاكسي بنزهاي قديمي است كه با قيمتي ارزانتر و البته بسيار اهل چانه بوده و با هر مسافري قيمت را طي مي كنند. خطوط اتوبوسراني شهر بسيار محدود است. چون خيابان هاي باريك شهر اجازه تردد را به اتوبوسها نمي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۲:۰۴ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :