تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

كيش

كيش جزيره اي 90 كيلومتري در خليج فارس كه بسياري از گردشگران ايراني هرساله خود را به آن مي رسانند در روزگاران قديم نيز به عنوان يك منطقه تجاري بين چين، ايران و اروپا بوده است. اين جزيره با امكانات فراواني كه دراد و همچنين طبيعت زيبا، ساحل هاي مرجاني و بازارهاي مختلف همه از دلايلي هستند كه مي توان براي جايگزيني اين جزيره به جاي سفر به خارج كشور آورد.

جاذبه هاي گردشگري كيش بسيار زياد هستند كه برخي از آن ها بيش از ديگر جاذبه ها براي گردشگران آماده سازي شده اندو البته تبليغات گسترده اي نيز روي آن ها انجام شده است. اين درحالي است كه برخي از محل هاي آن همچنان بكر و يا كمتر دست خورده باقي مانده است. 

جاذبه هاي باستاني 

** شهر باستاني حريره 


اسم اي نشهر باستاني را شايد شينده باشد كه به عنوان يكي از مجموعه هاي جذاب باستان شناسي اين روزها در معرض ديد بازديد كنندگان قرار گرفته است. اين شهر كه در دل غار و كوه هاي مختلف ساخته شده است به عنوان يكي از زيباترين اثار باستان شناسي دنيا شناخته مي شود و البته چند سال بيشتر از پيدا كردن آن نمي گذرد. سكه هاي تاريخي، ظروف مسي، سنگ قبر و يك عراده توپ از جمله اشيايي است كه از اين شهر كشف شده است. عمليات هاي باستان شناسي همچنان نيز در اين شهر جريان دارد.

**خانه اعياني


خانه اعيني يكي ديگر از جاذبه هاي كيش است كه كمتر به آن پرداخته مي شود و اسم زيادي از آن برده نمي شود. اين خانه يادآور خانه هاي چند خانواري و باستاني است كه در گذشته بيشتر در يزد و كاشان ديده مي شده است. وسعت خانه بسيار زياد است و همچنين آثاري كه از اين خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ايلخاني است. 

** روستاي باغو

باغو از ابادي هاي قديمي كيش است كه در جنوب غربي جزيره قرار گرفته است. اين روستا البته بسيار محروم مانده است و كسي به آن توجهي ندارد و اين روزها به جز چند خانوار كوچك كس ديگري در آن زندگي نمي كند. خاك اين منطقه بسيار حاصلخيز است و به همين علت انبوهي از درختان متفاوت را مي توان در آن ديد كه برخي از آن ها بسيار قديمي و كهنسال هستند و زيبايي چشمگيري دارند. 

** شهر زيرزميني كاريز


شهر زير زميني كاريز يكي از شگفت انگيزترين شهرهاي زيرزميني است كه تا به حال كشف شده است. اين شهر با 2500 سال قدمت داراي قنات هاي شگفت انگيزي است كه در آن زمان هم مي توانسته است آب شيرين را هميشه در اختيار ساكنين قرار دهد. اين شهر نزديك به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز يك آن شامل غرفه هاي صنايع دستي و رستوران هاي مختلفي مخصوص گردشگران است. اين شهر همچنين شامل حمام هاي باستاني با صحن و حصاري 500 متري است كه بيار زبيا و جالب است. 

** كشتي يوناني 


در غرب جزيره كيش كشتي بزرگي به گل نشسته است كه ديگر نيازبه معرفي ندارد چرا كه به عنوان يكي از نمادهاي گردشگري كشور به حساب مي آيد اما بهتر است بگوييم كه نامش كشتي يوناني است. اين كشتي در سال 1345 راهي يونان بود كه بنا به شرايط به گل نشست و 80 روز تلاش براي در آوردن آن به هيچ نتيجه اي نرسيد تا اين كشتي براي هميشه در آنجا بماند و به نماد جزيره كيش تبديل شود.

جاذبه هاي تفريحي

** سواحل كيش


ساحل و دريا هميشه يكي از جاذبه هاي گردشگري در تمام دنيا بوده است و سواحل كيش نيز داراي خصوصياتي بيشتر از يك ساحل معمولي هستند. سواحلي مرجاني با رنگ نقره اي كه زير آفتاب درخشنده ميشوند  و همچنين اب زلال خليج فارس همه از جمله زيبايي هاي كيش هستند. كيش شايد اندازه اي بسيار كوچك داشته باشد اما بخش زيادي از ساحل آن قابل استفاده است. ماهي هاي بسياري از تزئيني و كوچك تا خوراكي و ماهي هاي بزرك در آب هاي اين منطقه پيدا مي شود.

** نمايشگاه خزندگان 


در اين نمايشگاه بيش از 100 گونه خزنده از خانواده هاي مختلف و مارها به نمايش گذاشته شده است. مارهاي عظيم بوآ، پيتونآفريقا و سوسمارهاي ماداگاسكار از جمله حيواناتي هستند كه مي توان در اين نمايشگاه ديد. بازديد از اين نمايشگاه براي آن افرادي كه علاقه خاصي به حيوانات دارند حتما توصيه مي شود. 

** ورزش هاي دريايي


يكي از جاذبه هاي كيش انواع ورزش ها و تفريحات آبي است كه مي توان در آن انجام داد. آب هاي آرام اين امكان را مي دهد تا بسياري از ورزش ها از جت اسكي تا غواصي در آن انجام شود. افرادي كه دوست دارند كمي درياهارا در اختيار خودشان بگيرند بايد اين ورزش ها را امتحان كنند چرا كه تجربه آن در نقاط ديگر امكان پذير نيست. البته اين نكته را نيز بايد بگوييم كه ورزش هاي دريايي كيش كمي از باقي تفريحات آن گران تر است. 

** آكواريوم هاي پهناور 

خليج فارس زيستگاهي براي ماهي هاي بسيار زيبا است كه به مانند آكواريومي پهناور گونه هاي مختلف را در خود نگه مي دارد. افرادي كه براي گردش به كيش سفر مي كنند بهتر است سري هم به اسكله بزنند و از آنجا زيستگاه ماهي هاي زياد را در اب زلال خليج فارس ببينند.  غواصي و قايق هاي شيشه اي نيز از ديگر راه هاي آشنايي با تمامي آنچه است كه بايد از دنياي زير آب بدانيد. 

** بوستان آهوان 


اگر علاقه به باغ وحش داريد مي تونيد سري به بوستان آهوان بزنيد. جايي كه بوستاني 2 هكتاري با فضاي سبز خوب و البته انواع حيوانات مختلف نگهداري مي شود. در اين بوستان همه حيوانات به جز اهوها در قفس نگهداري مي شوند. اهوهايي كوچ و بزرگ به صورت آزادنه در سرتاسر جزيره حركت مي كنند و با كودكان بازي مي كنند. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۸:۴۴ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :