تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور لبنان

لبنان بيروت به بهترين نحو ارايه مي دهد الزاما فهرست بلند بالايي از جاهاي مختلف نيست بلكه خود فضا و محيط ، تركيب مردم ، مذاهب و فرهنگ هاست كه به شهر جلوه اي خاص مي بخشد . بهترين مكان براي پي بردن به اين نكته كرنيچ است . درشهري با  فضاهاي سبز و باز بسيار كم ، اين تفرج گاه ساحلي به مانند نوعي پارك و محل اجتماع عمومي عمل مي كند . مي توانيد مردم را در تمام گروه هاي سني و از تمام اقشار با لباس هاي گوناگون در حال حركت ، خوردن يا هر كار ديگري در اينجا مشاهده كنيد . قسمت تاريخي شهر كه در طي جنگ داخلي اكثرا نابود شده بود ، دوباره به طور كامل بازسازي شده است كه از ميان آن ها مي توان به ساختمان شهرداري  ، ساختمان مجلس ، مسجد العمري ، كليساي ارتودكس يوناني سنت جورج و كليساي ماروني اشاره كرد . اين مجموعه با افزودن 40 رستوران و كافه جديد چهره تازه اي به منطقه داده است . ديگر مناطق باستاني شهر در حال بازسازي هستند تا به بازديد عمومي برسند . آثار و يادگارهاي گذشته بيروت نيز در موزه هاي محلي قابل رويت هستند . 
در كنار موزه ها زماني را هم به گشت و گذار در محيط اطراف آن ها اختصاص دهيد . اشرفيه با خيابان هاي باريك و پيچ در پيچ و چند محل سكونت قديمي بسيار ديدني است . حمرا در ضلع جنوبي دانشگاه آمريكايي ها محل خوبي براي جذب حال و هواي زندگي روزمره شهر است . در پايان روز براي ديدن غروب آفتاب به كرنيچ بازگرديد و از فضاي زيباي عصرگاهي لذت ببريد . 
بيروت شهر تضادها است : معماري زيبا در كنار بتن هاي بد نما ، خانه هاي سنتي در باغ هاي ياسمن تحت الشعاع ساختمان هاي مدرن ، كوچه هاي پرپيچ و خم قديمي منشعب از خيابان هاي وسيع و اتومبيل هاي شيك در تقابل با گاري هاي دستفروشان. از ديگر ديدني هاي بيروت مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:
محله صور سوق : اين محله داراي برخي از دوست داشتني ترين خانه هاي قديمي باقيمانده در بيروت است و در ضمن موزه باستانشناسي واقع در دانشگاه آمريكايي هاي بيروت در اين منطقه قرار دارد .Rauche : صخره هاي معروف به Pigeon Rocks در دريا قد برافراشته اند . رستوران هاي اين منطقه غذاهاي محلي و خارجي را ارايه مي دهند و كافه ها در اطراف صخره نيز انواع تنقلات و خوراكي ها را در معرض فروش مي گذارند.
اسب سواري : يكشنبه ها در پيست اسب سواري بيروت ، مشتاقان اسب سواري مي توانند به تماشاي مسابقه اسب هاي اصيل عربي بپردارند . 
به فاصله يك ساعت خارج از شهر بيروت جاذبه هاي زيادي وجود دارد :  اعم از تفريح گاه هاي ساحلي ، مناطق تاريخي ، باغ هاي مركبات و مناظر كوهستاني زيبا و ديدني
غار جعيتا (Geita Grotto) 
يكي از غارهاي ثبت شده در جهان، در فاصله 20 كيلومتري شمال بيروت و در مسير شهر زيباي جونيه قرار دارد. اين غار شامل 2 بخش تحتاني و فوقاني است كه در ميان كوه هاي سرسبز و زيباي لبنان (رشته كوه هاي غربي) قرار دارد. براي رفتن به قسمت فوقاني غار مي بايست از تله كابين استفاده نمود كه عبور از ميان كوه ها و بر فراز رودخانه اين منطقه، خاطرات فراموش نشدني را در ذهن هر بيننده اي حك مي كند. غار فوقاني خشك است و آبي در آن جريان ندارد، فقط در انتهاي غار چشمه اي قابل رويت است كه چشمه آرزوها نام گرفته است. براي رفتن به غار تحتاني (غار آبي) مي بايست ابتدا بوسيله قطار كوچكي به درب ورودي رسيد، سپس با استفاده از قايق از غار بازديد كرد. معروفيت اين غار به داشتن استالاكتيت ها و استالاگميت هاي بسيار زيباي آن مي باشد
جبيل يا بيبلوس (Byblos) 
شايد بتوان اين بندر زيبا را به عنوان كهن ترين منطقه در خاورميانه و قديمي ترين شهر زنده دنيا ناميد چرا كه قدمت آن به 7000 سال مي رسد. اين شهر ساحلي در 37 كيلومتري شمال بيروت واقع گشته است. اين شهر از دو بافت قديمي و جديد تشكيل شده است كه در بافت قديمي آن آثاري از دوران "عصر حجر" و پس از دوران "فنيقي ها" به چشم مي خورد.
بيت الدين (Beiteddine)
اين منطقه كوهستاني بسيار زيبا در فاصله 43 كيلومتري جنوب شرقي بيروت و در ارتفاع 850 متري از سطح دريا واقع شده است. در قرن هفدهم ميلادي مناطق مختلف لبنان توسط فرمانروايان محلي اداره مي شد. در سال 1934 ميلادي اين بنا در زمره اماكن تاريخي به ثبت رسيد. پس از برچيده شدن استعمار فرانسه يعني در سال 1943 ايت بنا به عنوان كاخ تابستاني اولين رييس جمهور لبنان برگزيده شد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۸:۲۷ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :