تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

بلاروس

جمهوري بلاروس (روسيه سفيد) يكي از كشورهاي اروپاي شرقي است كه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي در سال 1990 تشكيل شد و تا پيش از آن جزو شوروي سابق بود.

بلاروس از شمال و شرق با روسيه، از جنوب با اوكراين، از غرب با لهستان و از شمال با لتوني و ليتواني همسايه است. پايتخت آن شهر مينسك است.

بين قرن‌هاي ششم و هشتم ميلادي، آنچه كه هم اكنون به نام بلاروس ناميده مي‌شود تحت سكونت مردم اسلاو قرار داشت، كه هنوز هم بر آن كشور سيطره دارند.

به تدريج اسلاوهاي قديمي شرق شروع به برقراري ارتباط با ورنجيان‌ها كردند و كشوري را تحت عنوان روسيه كييفي تشكيل دادند، كه عمدتا نواحي اطراف پولاتسك نوين امروزي در بخش شمالي آن كشور در برمي‌گرفت.

در جنگ جهاني دوم در فاصله سال‌هاي 1941 تا 1944 نيروهاي آلمان اين سرزمين را اشغال كردند. در اين زمان اين سرزمين دو ميليون و 200 هزار نفر از ساكنانش را از دست داد.

پس از پايان جنگ، بلاروس، يكي از 51 امضاء كننده بنياد ملل متحد در سال 1945 بود. بازسازي كه پس از جنگ در بلاروس انجام شد سبب شد بلاروس نسبت به ديگر جمهوري‌هاي اتحاد جماهير شوروي توسعه چشمگيرتري داشته باشد.

در اين زمان، بلاروس به مركز اصلي سازندگي در ناحيه غرب اتحاد جماهير شوروي تبديل شد. افزايش مشاغل باعث سرازير شدن جمعيت مهاجر فراواني از جمهوري روسيه به اين كشور شد.

بلاروس در 27 جولاي 1990 موجوديت خود را اعلام كرد و در 25 اوت 1991،با به دست آوردن استقلال كامل خود، رسما به جمهوري بلاروس تبديل شد. در حدود همان زمان بود كه استانيسلاو ششكويچ رئيس شوراي عالي بلاروس به عنوان رهبر كشور برگزيده شد.

   مترو مينسك

سياست در بلاروس

در بلاروس رئيس جمهور رئيس حكومت است و كشور را او به همراه شوراي ملي اداره مي‌كند. شوراي ملي متشكل از دو مجلس است: مجلس نمايندگان كه 110 عضو دارد و شوراي جمهوري كه 64 عضو دارد.

مجلس نمايندگان مي‌تواند نخست وزير بلاروس را منصوب كند؛ اصلاحاتي در قانون اساسي بدهد، به نخست وزير راي اعتماد داده و پيشنهاداتي راجع به سياست خارجي و داخلي بلاروس ارائه كند.

قوه قضائيه شامل دادگاه عالي بلاروس و دادگاه‌هاي ويژه گوناگوني همچون دادگاه قانون اساسي بلاروس است، كه به قانون اساسي يا قوانين اجرائي مي‌پردازد. قضات دادگاه قانون اساسي از سوي رئيس جمهور انتخاب شده و مورد تاييد شوراي ملي قرار مي‌گيرند.

اقتصاد در بلاروس

توليد ناخالص داخلي اين كشور 7/104 ميليارد دلار است و نيروي كار اين كشور چهار ميليون و 300 هزار نفر. بر اساس آمارهاي رسمي نرخ بيكاري در بلاروس 6/1درصد است.

27/1درصد از مردم اين كشور زير خط فقر زندگي مي‌كنند و نرخ تورم در  آن 3/8درصد است.

محصولات صادراتي اين كشور شامل ماشين‌آلات و تجهيزات، محصولات معدني، مواد شيميايي، فلزات، منسوجات و مواد غذايي است كه به كشورهاي روسيه (7/34 درصد)، هلند (7/17 درصد)، انگليس (5/7 درصد)، اوكراين (3/6 درصد) و لهستان (2/5 درصد) صادر مي‌شود.

واردات بلاروس شامل محصولات معدني، ماشين‌آلات و تجهيزات، مواد شيميايي و مواد غذايي است كه از كشورهاي روسيه (6/58 درصد)، آلمان (5/7 درصد) و اوكراين (5/5درصد) وارد مي‌شود.

مردم بلاروس

جمعيت اين كشور 9 ميليون و 724 هزار و 723 نفر است كه ميانگين سني آنها 2/38سال است. رشد جمعيت در اين كشور منفي است.

اميد به زندگي در بدو تولد براي زنان 14/76سال و براي مردان 31/64سال است.

81/2درصد از مردم اين كشور بلاروسي، 4/11 درصد روس، 9/3 درصد لهستاني، 4/2 درصد اوكرايني و 1/1درصد بقيه قوميت‌ها هستند.

80 درصد مردم اين كشور مسيحي ارتودوكس‌اند و 20 درصد بقيه مذاهب شامل ديگر فرقه‌هاي مسيحيت، اسلام و يهود است. زبان رسمي اين كشور بلاروسي است اما روسي نيز در اين كشور رواج دارد.

ارتباطات در بلاروس

كميته حمايت از روزنامه‌نگاران بلاروس را جزو بدترين 10 كشور جهان براي روزنامه‌نگار بودن معرفي كرده است.

بلاروس در يك نگاه

مساحت 207،600 كيلومترمربع
جمعيت 9،724،723 نفر
پايتخت مينسك
واحد پول روبل
دامنه اينترنتي by.
پيش‌شماره 375+

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۱:۱۸ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :