تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

استانبول

استانبول بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است. اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قاره آسيا و اروپا را جدا مي‌كند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد. بندر طبيعي شاخ طلايي يا خليج در اين شهر واقع است.


اين كلان شهر به عنوان پايتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده ‌است. همچنين از لحاظ تعداد گردشگران خارجي سومين شهر توريستي جهان به شمار مي رود.


اسامي تاريخي استانبول عبارتند از: بيزانتيوم، رم جديد، استيمبول، آگوستا آنتونينا، كنستانتينوپل، اسلامبول. القاب استانبول در دوره عثماني دارالسعادت، دار عاليه، باب عالي (عالي قاپو) و پايتخت بودند.


جاذبه هاي گردشگري و توريستي استانبول فراوانند. از مساجد و كاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهاي تاريخي، در طول سال پذيراي توريست هايي از كل دنيا هستند. اكثر اين جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هايي مانند بي اوغلو و تاكسيم هم چيزي كم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبي (مسجد سلطان احمد) و مسجد اياصوفيه مكان هايي هستند كه هر توريستي قطعاً از آنها بازديد مي كند. غذا و خورد و خوراك يكي از اجزاي اصلي فرهنگ ترك هاست، پس بايد منوي غذاها را با دقت نقشه خواني بخوانيد. در بازارهاي استانبول حتماً سوغاتي بخريد. اگر وقت داشتيد به يك حمام ترك برويد و آب تني و ماساژ ترك را امتحان كنيد. ما حمام سليمانيه را پيشنهاد مي كنيم.

 

تور استانبول

 
1. اياصوفيه
اين مسجد به خاطر معماري شگفت انگيز، نماهاي باشكوه داخلي و اهميت تاريخي اش گردشگران را به شهر استانبول جذب مي كند. بين سال هاي 532 و 537 ساختمان آن به مدت هزار سال كليسا بود. سپس از سال 1453 تا 1934 كه تبديل به موزه شود، مسجد بود. مي توانيد از اين مسجد در محله سلطان احمد، در روزهاي سه شنبه تا يكشنبه از ساعت 09:30 تا 04:30 ديدن كنيد. ورودي آن 13 دلار آمريكا است.

 

 

2. مسجد سلطان احمد (مسجد آبي)
سلطان احمد هميشه مي خواست مسجدي بسازد كه با مسجد اياصوفيه رقابت كند و همه تقريباً موافق هستند كه او در اين كار موفق شده است. اين مسجد يكي ديگر از جاذبه هاي توريستي اصلي استانبول است. 
اگر مي خواهيد از اين مكان مذهبي ديدن كنيد، يادتان نرود كه لباس پوشيده به تن كنيد. خانم ها روسري سرشان مي كنند كه در اين محل مرسوم است. اگر يادتان رفت مي توانيد از مسجد يك روسري قرض كنيد. 
مسجد آبي در محله سلطان احمد واقع شده است. اين مسجد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. ورودي آن رايگان است، ولي در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود ممنوع است.

 

 

 
3. كاخ دلمه باغچه 
اين كاخ كه در راستاي تنگه بسفر قرار دارد، زيبايي و اهميت تاريخي زيادي دارد. كاخ دلمه باغچه در قرن نوزدهم ساخته شد، و آخرين سلاطين عثماني از اين كاخ به عنوان محل اقامت اوليه و كرسي حكومتي استفاده مي كردند. معماري داخلي و خارجي اين كاخ تركيبي از طراحي هاي عربي و اروپايي است كه فقط در اين تقاطع دو قاره ديده مي شود.

 

 

 
4. بازار بزرگ استانبول (كاپالي چارشي)
بازار بزرگ استانبول كه به تركي كاپالي چارشي يعني بازار سرپوشيده ناميده مي شود در يك مايلي غرب سلطان احمد است و يكي از بزرگترين مراكز خريد سرپوشيده در دنياست. محصولاتي كه در آن فروخته مي شوند عبارتند از فرش و قالي و پوشاك تا كارهاي دستي و هنري و شطرنج. رستوران ها، كافه ها و مساجد زيادي هم در اين بازار هست.

 

 

 
5. كاخ توپكاپي (توپكاپي سارايي)
اين كاخ منزلگاه سلاطين عثماني از سال 1465 تا 1856 بوده است و يكي از محبوب ترين جاذبه هاي شهر استانبول است. معماري بي نظير و حياط هاي زيبايي دارد. اين سرا در سال 1924 يعني اندكي پس از دوره عثماني تبديل به موزه شد. 
كاخ توپكاپي محل حرم سلطنتي نيز بوده است. تور حرم جداگانه است و گردشگراني كه مي خواهند از حرم ديدن كنند بايد علاوه بر ورودي 13 دلاري اين كاخ، 10 دلار ديگر هم بپردازند. اين موزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر همه روزه بجز سه شنبه ها باز است.

 

 
6. ميدان تاكسيم
تاكسيم يك محله مدرن و شلوغ در بخش اروپايي استانبول است. رستوران ها و كافه هاي باكلاس و هتل هايي همچون جيلان اينتركانتيننتال و گراند هايت استانبول، در اين محله واقع اند. فست فود خور ها هم مي توانند در اين محله سراغ برگر كينگ بروند. 
ساختمان جمهوريت در بخش غربي اين ميدان واقع است كه به ياد جمهوري تركيه در سال 1923 ساخته شد.

 

 

 
7.كليساي آب انبار
كليساي آب انبار (Basilica Cistern ) از قرن ششم زماني كه به سفارش امپراطور روم ژوستينين اول ساخته شد براي ساكنان استانبول آب فراهم آورده است. بازديدكنندگان در مورد فن آوري معماري بسيار پيشرفته روميان باستان درساخت اين مكان شگفت‌زده خواهند شد. مخازن زيرزميني فقط چند قدم از مسجد كبود دور هستند، اين كليسا در قرن سوم ساخته شده كه به عنوان قصر غرق شده شناخته مي‌شود. مخزن آن مي‌تواند ۲.۸ ميليون فوت مكعب از آب را در خود نگه دارد. اين مخزن يكي از لوكيشن‌هاي فيلم برداري فيلم از روسيه با عشق، فيلم هيجان انگيز جيمز باند در سال ۱۹۶۳ است.

 

 

 
8. كليساي چورا
اين كليسا كه در ابتدا به منظور كليساي بيزانسي ساخته شده بود بعدها تبديل به مسجد شد و حالا يك موزه است. موزائيك ها و كاشي هاي زيباي اين كليسا، نمونه باقيمانده از هنر بيزانسي در دنياست. بخش هايي از آن در سال 400 ساخته شده است، ولي ساختماني كه امروزه مي بينيم حدود سال 1500 ساخته شد. اين كليسا تقريباً در سه مايلي شمال غربي سلطان احمد قرار دارد. اين موزه همه روزه بجز چهارشنبه ها از ساعت 9:30 تا 18:30 باز است. ورودي آن 6 دلار آمريكا است.

 

 


9.موزه باستان شناسي استانبول
يكي از موزه‌هاي مهم در تركيه موزه باستان شناسي استانبول است كه در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسي، موزه شرق باستان و موزه تايلد كيوسك. اين سه موزه با هم داراي بيش از ۱ ميليون اشياء از تمدن سراسر جهان هستند. اين موزه اولين موزه در تركيه بود كه در در سال ۱۸۹۱ تاسيس شد كه در زمين قصر توپكاپي واقع شده است. قدمت موزه تايلد كيوسك به ۱۴۷۲ مي‌رسد. اين موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسكندر كبير است.

10. برج گالاتا
گالاتا (Galata Tower) داراي ۶۷ متر ارتفاع است كه بر افق استانبول حمكراني مي‌كند. اين برج سنگي قرون وسطايي به عنوان برج مسيح شناخته شده است. زماني كه در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترين ساختمان در استانبول بود كه هنوز هم در استانبول مي‌درخشد. اين برج در طول قرن‌ها تغيير يافته است، در يك زمان به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزي استفاده مي‌شد. امروزه قسمت فوقاني آن شامل يك كافه، رستوران و باشگاه شبانه است، كه توسط آسانسور در ساختمان ۹ طبقه مي‌توان به آن‌جا رسيد كه در آن مي توان مناظر خيره كننده‌اي را پيدا كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۶:۵۴ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :