تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

درباره گرجستان

ميدان آزادي و خيابان روستاولي تفليس گرجستان

يكي از اصلي ترين و مركزي ترين خيابانهاي شهر تفليس، خيابان روستاولي مي باشد كه قبلا با نام گلويني شناخته مي‌شده است. تغيير نام خيابان به احترام شاعر بسيار معروف قرون وسطي گرجي يعني شوتا روستاولي مي باشد. اين خيابان حدود 1.5 كيلومتري طول دارد و از ميدان  تاويسوپلبا يا همان آزادي شروع و  به مترو روستاولي و خيابان كوستاوا منتهي شده است. بسياري از مراكز مهم دولتي و غير دولتي در اين خيابان مستقر مي باشند. از جمله آنها مي توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفليس، دادگاه عالي، كليساي كاشوتي، موزه مردمي گرجستان، آكادمي تئاتر روستاولي و آكادمي علوم گرجستان اشاره كرد.

 

درياچه ليسي (Lisi Lake)

درياچه ليسي در شمال غربي شهر تفليس قرار گرفته است و حدود 16 كيلومتر مربع مساحت آن مي باشد و حداكثر عمق آن 4 متر است. آب درياچه از باران، برف و آبهاي زير زميني تامين مي‌شود و در بهار حداكثر مقدار و پاييز حداقل مقدار آب را دارا است. آب اين درياچه تا حدودي شور مي باشد اما امروزه از اين درياچه جهت پرورش ماهي و به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري تفليس گرجستان بازديد مي شود.

 

تور گرجستان

 

محله حمام ها تفليس گرجستان

محله حمامهاي قديمي در كرانه راست رودخانه كورا واقع شده است و جزو قديمي ترين و تاريخي ترين مناطق تفليس به شمار مي رود. علت ساخت اين حمام ها وجود چشمه هاي آب گرم طبيعي اين منطقه مي باشد كه به وفور يافت مي شود. اين حمام ها در قديم فقط به منظور درمان بيماري استفاده نمي شده است بلكه براي تفريح و برگزاري جشن ها نيز مورد استفاده قرار مي گرفته است. بر اساس افسانه ها پادشاه كارتل نام قديمي پادشاهي گرجستان يعني واختانگ گرگاسالي به معني گرگ سر، در قرن 5 ميلادي و بواسطه كشف اين چشمه هاي معدني در زمان شكار علاقمند اين مكان شد و گويي شهر تفليس از آن زمان شكل گرفته شده است. جهانگردان، مورخان و جغرافيدانان معروفي در آثار به جامانده از خود در مورد وجود اين چشمه ها سخن گفته اند.

 
پارك آبي تفليس گرجستان (آكوا پارك)

اين پارك آبي هم به عنوان جاذبه گردشگري گرجستان هم به عنوان تفريح در تور گرجستان در سال 2006 افتتاح شده است. در اين پارك انواع سرسره هاي آبي، استخرهاي شنا و... وجود دارد. اين پارك رو باز يكي از پارك هاي آبي محبوب و زيباي براي گردشگران و خود گرجي ها مي باشد. بهترين زمان براي رفتن به اين منطقه و استفاده كردن از پارك آبي از نيمه خرداد تا نيمه مهر ماه قابل استفاده مي باشد اما جالب است بدانيد خود گرجي ها تا برف نيامده از اين منطقه استفاده مي‌كنند. ورودي اين پارك حدود 15 هزار تومان است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر قابل استنفاده مي باشد.

 

كليساي صخره اي گرجستان

بعد از ترميم اين كليسا يك راهب گرجي كليساي ارتدوكس، در بالاي اين اثر تاريخي، زندگي مي كند. اين ستون در غرب گرجستان و در نزديكي شهر چياتورا، قرار گرفته است. برخي اين كليسا را پلكان بهشت ناميده اند. كليساي صخره اي كه به ستون كاتسخي شناخته مي شود بر فراز يك صخره به ارتفاع ۴۰ متري قرار گرفته است. بناي اين كليسا حدودا بين قرن ششم و هشتم ميلادي ساخته شده كه يك راهب گرجي در حدود ۲۰ سال در آن زندگي مي كرده است. نكته جالب اين است كه هيچكس نمي داند راهبان چگونه از اين صخره، بالا رفته اند و يا چگونه مصالح ساختماني را به بالاي ستون حمل كرده اند، چرا كه انجام اين كار در حال حاضر دشوار مي باشد چه برسد به بيش از هزار سال پيش. امروزه اين كليسا يكي از مناطق ديدني و پر بازديد از بين جاذبه هاي گرجستان براي گردشگران در تور گرجستان مي باشد.

 

 

 

پارك ريكه تفليس گرجستان (Rike park )

پارك ريكه يكي از جاذبه هاي گردشگري گرجستان و مكانهاي تفريحي در تفليس مي باشد. اين پارك داراي دسترسي آسان از طريق پل صلح به محله قديمي شهر را دارا است. همچنين مي توانيد به وسيله تله كابين  از قلعه نارليكا ديدن فرماييد. در طول تابستان توريستهاي زيادي با نشستن در اين پارك از رقص آب با نور پردازي به همراه موسيقي لذت مي برند.

 

 

پل صلح

در سال 2010 شوراي شهر تفليس گرجستان براي متصل ساختن بخش هاي قديمي و جديد تفليس سفارش ساخت يك پل را به طراح برجسته ايتاليايي دادند. اين رودخانه بر روي كورا قرار گرفته كه بر روي سقف پل ۱۵۰ متري، ۱۲۰۸ بسته نوراني با طرح‌هاي مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب گرديده كه در شب منظره‌اي بديع خلق مي‌كنند و نورپرداز فرانسوي پروژه آن را در ستايش زندگي و صلح نام نهاده است.

 

تور كيش   /   تور مشهد

 

كليساي جامع تثليث

كليساي جامع تثليث معروف به سامبا مي باشد و يكي از كليساهاي اصلي ارتدكس گرجي است كه در شهر تفليس گرجستان قرار گرقته است. بناي اين كليسا در بين سال‌هاي ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ميلادي تكميل شده است و ظرفيتي 15 هزار نفري را دارا است. اين كليسا با ارتفاع ۹۷ متر به عنوان‌ بزرگترين كليساي ارتدكس در جهان و سومين كليساي ارتدكس مرتفع در جهان  شناخته مي شود. معماري اين كليسا آميزه‌اي از سبك‌هاي سنتي معماري مذهبي گرجي در مراحل مختلفي از تاريخ است و همچنين، عناصري از معماري بيزانس را نيز در خود جاي داده است. كليساي جامع تثليث داراي يك گنبد مخروطي شكل با 8 ستون است كه جنس آنها از طلا مي باشد و از پايين گنبد تا نوك صليبي كه بر روي آن قرار دارد 7.5 متر ارتفاع دارد. اين كليساي عظيم خود متشكل از ۹ كليساي كوچك است و علاوه بر اين، ۵ كليساي كوچكتر ديگر نيز در طبقات زيرين بنا واقع شده است. مجموعه كليساي سامبا شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله بناي اصلي، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آكادمي علوم ديني، فرهنگستان الهيات، كارگاه‌هاي آموزشي، استراحتگاه و... است كه امروزه در ليست جاذبه هاي پر بازديد گردشگران تور گرجستان قرار گرفته است.

 

 

 

شهر سيقناقي

شهر قديمي و توريستي سيقناقي در 120 كيلومتري جنوب شهر تفليس در منطقه كاختي واقع شده است. قدمت اين شهر به عصر حجر بر ميگردد كه البته در آن زمان اسم اين شهر هرتي بوده است و از قرن 15 به بعد كيزيكي ناميده شده تا اينكه هراكليوس دوم يا ايراكلي در سال 1762 با ساخت استحكامات دفاعي اين شهر را در برابر هجوم داغستانيهاي مهاجم محافظت نمود. بر اساس سرشماري 1770 كل جمعيت سيقناقي متشكل از 100 خانواده بوده كه اغلب از تاجران يا صنعتگران بوده اند. پس از فروپاشي جماهير شوروي در دسامبر 1991 گرجستان به عنوان يك جمهوري تازه استقلال يافته دچار مشكلات عديده اي شد وبالطبع سيقناقي رو هم تحت تاثير قرار داد ولي با روي كار آمدن دولت جديد و با حمايتهاي سازمانهاي بين المللي اين شهر چهره زيبايي به خود پيدا كرد و هم اكنون يكي از زيباترين شهرهاي توريستي و جاذبه هاي گرجستان به شمار مي رود.

 

 

 

شهر سنگي اوپليستيخه(uplistsikhe)

اين شهر سنگي، در1۰ كيلومتري شرق شهر گوري قرار گرفته است. شهر اوپليستيخه بزرگترين شهر سنگي دنيا مي باشد كه در اصل لغوي به معني معبد يا قلعه خدايان است. اين مكان در دوران برنز، حدود ۱۰۰۰ سال قبل از ميلاد، بنا شده است و تا قرن سيزدهم ميلادي، مسكوني بوده است. از قرن ششم قبل از ميلاد تا قرن يازدهم ميلادي، اوپليستيخه، يكي از مهمترين مراكز سياسي و مذهبي قبل از مسيحيت كارتلي گرجستان به شمار ميرفته است. باستان شناسان، در خاك برداري هايي كه انجام داده اند، تعداد زيادي معابد و متعلقات ديگر مربوط به الهه خورشيد، كه قبل از آمدن مسيحيت، پرستش مي‌شده اند است را در اين منطقه كشف نموده اند. زماني كه مسيحيت به گرجستان رسيد، اين شهر، اهميت خويش را به دليل مهم جلوه داده شدن مراكز جديد فرهنگ مسيحيت مانند متسختا و تفليس، از دست داد. اوپليستيخه يك شهر غار مانند به وسعت چهل هزار متر مربع مي باشد كه به سه قسمت زيرين، مياني و زبرين، تقسيم شده است. قسمت مركزي، كه دربرگيرنده بيشترين ساختار سنگي است، توسط يك تونل باريك به قسمت زيرين، متصل مي شود. در بالاي مجتمع، يك قصر سلطنتي سنگي مربوط به دوران مسيحيت وجود دارد كه متعلق به قرن دهم ميلادي است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۰۸:۴۷ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :