تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

درباره پاريس | ويزاي شينگن

سفري به ياد ماندني در دل تاريخ و هنر آميخته در دنياي مدرن امروزي با تور پاريس و فرانسه
پاريس، پايتخت افسانه و مشهور كشور فرانسه كه به دليل جاذبه ها و زيبايي هاي منحصر به فرد خود يكي از پر بازديد ترين پايتخت هاي دنيا به شمار مي آيد.
موزه لوور، بزرگترين موزه دنيا
حتي اگر هم نتوانيم لوور را بزرگترين موزه دنيا بناميم، اما مي توان آن را محوري در امتداد تاريخ بشريت ناميد. آثار متنوع و بي نظير موجود در اين موزه از تمدن ها و فرهنگ هاي سراسر دنيا، از عصر پيش از تاريخ تا امروز، كلكسيوني منحصر به فرد از عجايب را براي شگفت زده كردن هر گردشگري، در خود دارد.

ويزاي شينگن


موزه لوور اولين انتخاب در برنامه تور هر گردشگري است كه چه به صورت انفرادي و چه به صورت گروهي با تور فرانسه سفر مي كنند

كليساي نوتردام، جواهر معماري گوتيگ



كليساي نورتدام بايد شهرت خود را مديون نويسنده مشهور فرانسوي، ويكتورهوگو، بداند. او كه با نوشتن داستان بي نظير و پر احساس گوژپشت نتردام، به زيبايي هر چه تمام تر توانست، خواننده را همراه خود به ميان كوچه هاي پاريس و همچنين كليساي نوتردام، ببرد.



اين اَبُر معماري قرون وسطايي، جايگاهي ثابت در ليست برنامه گردشگران فرانسه قرار دارد.

برج ايفيل، مكاني كه هركس آرزو دارد يك بار هم كه شده آن را از نزديك ببيند
به راستي پاريس بدون برج ايفيل چه مي شد؟


شايد كمي اغراق آميز باشد اما برج ايفيل با اينكه بعد از موزه لوور، ارگ پيروزي و حتي كليساي نوتردام، ساخته شد، اما به سرعت جايگاه خود را در صدر جاذبه هاي پاريس پيدا كرد، به طوري كه امروزه با بالا رفتن از اين برج منظره اي منحصر به فرد از كل پاريس و حتي اين سه بنا، با زاويه اي متفاوت و هيجان انگيز به گردشگران هديه مي دهد. محال است كه با تور پاريس به اين شهر سفر كنيد و از تماشاي اين برج منحصر به فرد شگفت زده نشويد . شايد در ابتدا بسيار ساده به نظر آيد اما بعد از كسب اطلاعاتي دقيق از اين برج ميتوانيد به منحصر به فرد بودن آن پي ببريد حقايقي از قبيل اين كه در ساخت اين برج عظيم تعداد 300 كارگر 18038 قطعه اين برج را به متصل كردند و همچنين 2.5 ميليون پيچ و پرچ در ساخت اين برج استفاده شده و جالب است بدانيد كه با وجود اينكه برج به شكل فضاي باز ساخته شده به علت رعايت نكات ايمني تنها يك كارگر در طي ساخت پل كشته شده ! 

كاخ لوكزامبورگ
اين بنا داستان جالبي در خود نهان دارد.

 

تور لبنان

ماريا دميچي، بيوه شاه هِنري (هانري) چهارم، به ياد قلعه پيتي (Pitti) در ايتاليا، در اين بنا تغييراتي ايجاد كرد تا بتواند كودكي خود را در لابلاي باغ هشت هكتاري قلعه لوكزامبورگ پيدا كند.
اكنون اين بنا مورد توجه بسياري از گردشگران است و اين استقبال را مديون زيبايي بصري باغ آن و دو فوراه معروف آن يعني دومديسيس و دو آبزرويتور است.

ارگ پيروزي و خيابان معروف شانزه ليزه

ارگ يا طاق پيروزي در بالاي خيابان مشهور شانزه ليزه قرار دارد. شايد اسم اين خيابان براي ايراني ها بيشتر از هر كس ديگري آشنا باشد


بنايي كه در افتخار فتوحات پادشاه مشهور فرانسوي، ناپلئون بنا پارت ساخته شد. شهرت اين بنا علاوه بر نام خودش مديون خيابان شانژه ليزه و شهرت ناپلئون و ژنرال دوگول،است. 


ژنرال دوگول كه بعد از جنگ جهاني دوم به رياست جمهوري فرانسه رسيد و فرانسه تمام پيشرفت و قدرت خود را مديون سياست هاي وي است، 
كليساي سَكرِه كُر، كليسايي از زمان بيزانس روم 



كليساي سَكرِه كُر، كليسايي از زمان بيزانس روم




اين كليسا كه به عقيده بسياري شباهت زيادي با تاج محل درهند و حتي كليساي نوتردام دارد!! 
رنگ كِرِم رنگ و خاص در ميان باغ سرسبز اين بنا، باعث شده است به يكي از پربازديدترين جاذبه هاي توريستي فرانسه تبديل شود
معبد پانتئون، عجايب معماري رومي
اين معبد در زمان هادريانوس رومي ساخته شد.


يكي از عواملي كه اين بنا را به پربازديدترين بناهاي فرانسه تبديل كرده است، سادگي معماري در عين پيچيدگي و بزرگي اين معبد است، 
خانه اُپراي گارنير
اين بنا مربوط به دوره ناپلئون سوم است و توسط معماري به نام چالرز گارنير ساخته شده است. 


اين بناي عظيم با 2000 صندلي هنوز هم پذيراي علاقه مندان به اُپرا است. بر روي سقف اين بنا يك نقاشي با شكوه از مارك شاگال است و همچنين يك لوستر بزرگ هفت تني در مركز سالن اصلي آن وجود دارد كه چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند.
لزانواليد ، مدفن ناپلئون بُناپارت يا جايي براي تامل؟!
براي معرفي اين بنا بايد كمي به عقب تر برگرديم و از داستان ناپلئون بازگو كنيم!


جنازه ناپلئون بعد از مرگش تا سال 1840 در انگليس در يك مكان بي نام و نشان مدفون شد تا سرانجام لوئي فيليپ پادشاه وقت فرانسه، توانست از دولت انگليس اجازه برگرداندن جنازه ناپلئون به فرانسه را بگيرد.
بقاياي جسد وي توسط يك كشتي نيروي دريايي فرانسه كه به اين مناسبت با رنگ سياه، رنگ شده بوده به فرانسه حمل شد و در ۲۹ نوامبر به بندر شربورگ رسيد. نهايتاً از طريق رود سن به پاريس حمل شد.


مراسم تشيع رسمي در ۱۵ دسامبر برگذار شد. در سال ۱۸۶۱ بقاياي جسد ناپلئون به مقبره فعلي منتقل شد. اين مقبره كه از سنگ‌هاي آذرين ساخته شده، در سرداب زير گنبد بناي لز انواليد (به فرانسوي: Les Invalides) واقع شده است.

مركز پمپيدو
يك موزه پر بازديد و مدرن البته كمي عجيب!
اين مكان يكي از پر بازديدترين جاذبه هاي توريستي فرانسه است. تكنولوزي بالاي بكار رفته در اين سازه هر گردشگري را به سوي خود جذب مي كند.


در طبقه بالاي اين بنا يك منظره پاناروميك از سطح شهر پاريس براي علاقه مندان فراهم مي شود. البته به دليل نوع ساختار مدرن اين بنا، علاقه مندان خاصِ خود را به سمت خودش جلب مي كند و بسياري از طرفداران معماري سنتي و كهن فرانسه روي خوشي به اين بنا نشان نمي دهند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۷:۳۲ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :