تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

اطلاعات لبنان

كشور: لبنان
پايتخت: بيروت
وسعت: 10452 كيلومترمربع
جميعت: 4224000 نفر
زبان رسمي: عربي
پول رايج: لير لبنان
شهرهاي مهم: طرابلس، صيدا، صور، نبطيه، زحله، بعلبك، جونيه
lebanon-1
 

Read More

اطلاعات عمومي
موقعيت:

لبنان كشوري كوچك و كوهستاني در غرب آسيا و خاورميانه و در كنار ساحل شرقي درياي مديترانه. لبنان از شمال و شرق با كشور سوريه، از جنوب با كشور اسرائيل و از غرب با درياي مديترانه همسايه‌است.

جغرافيا:

لبنان سرزميني بلند و كوهستاني است كه در كرانه شرقي درياي مديترانه قرار دارد. كرانه‌هاي لبنان ۲۵۵ كيلومتر درازا دارد. رودخانه‌هاي مهم لبنان عبارت‌اند از: عاصي (ألعاصي) و ليطاني (ألليطاني) در دره سهل‌البقاع، و كلب (ألكلب). رشته‌كوه‌هاي لبنان عبارت‌اند از: رشته‌كوه‌هاي لبنان شرقي و رشته‌كوه‌هاي لبنان غربي كه ميان اين دو رشته كوه، دره سهل‌البقاع قرار گرفته‌است. بسياري از مناطق آن كوهستاني است به جز مناطق ساحلي كم عرض و دره بقا كه بخش مهمي از صنعت كشاورزي لبنان را تشكيل مي‌دهد.

ويژگيهاي فرهنگي و اجتماعي

اديان و مذاهب:

دين 60 % لبناني ها ، مسلمان ( شيعه ، سني ، دروزي ، اسماعيلي و علوي ) و 40 % نيز مسيحي ( كاتوليك ماروني ، ارتدكس يوناني ، ارتدكس ارمني ، كاتوليك سوري ، كلداني ، آشوري و پروتستان) هستند.

تور لبنان نوروز

اقتصاد:

كشاورزي و صنعت توريسم مهمترين منابع در آمد لبنان به حساب مي آيند. از مهمترين صادرات لبنان مي توان به جواهر آلات، مواد شيميايي غيرآلي، مركبات، تنباكو و منسوجات اشاره كرد. لبنان از اعضاي كشورهاي اتحاديه ي عرب است .

جاذبه هاي گردشگري:

قلعه ي سيدن، محل باستاني فنيقي ها، مكان تاريخي Baalbeck، محله مار الياس، خيابان قرمز، ساعت OTTOMANT، دره بقاء.

موزه ها: موزه ملي لبنان (در بيروت)، قصر هنري فرون، موزه Sursock

آب و هوا
وضيعت آب و هوايي:

داراي آب و هواي مديترانه اي است. تابستان طولاني و گرم وخشك، زمستاني خنك و باراني (معتدل و مرطوب) دارد. در طول سال دماي هوا بين 16 تا 38 درجه سانتي گراد است. قسمت هاي شرقي و شمالي لبنان كه در ميان رشته كوههاي لبنان ·و رشته كوههاي ضد لبنان ·واقع شده داراي آب و هوايي كوهستاني و سرد مي باشد.

تور لبنان

كد مخابراتي

كد تلفن: 00961

كد اينترنتي: lb.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۱:۴۰ توسط:گروه شادي سفر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :